onsdag 5 november 2014

blir man lyckligare av mycket pengar.

   Vi är person för att vi måste använder pengar på hela livet. I världen har många land, olika jobb och olika inkom. För att finn två nivå grupp och de är fattiga och rika i samhället.
Jag vet inte får mycket pengar är bra eller inte bra.

   Om jag köpa bra och dyr bilen , kläder , mat, lokal and resar till andra land eftersom jag är rika människor. När jag gör denna sak samtidig känner jag till jag är jätte lycklig och väldig glad person. Egentligen pengar kunna inte att några sak till ex, kärlek, lycka, frisk liv.Om vi har mycket pengar sen vi måste hjälper till behöver hjälp person . Det är bra att våra och deras framtiden tror jag.
 
  När vi får sjukdom och problem med pengar ,det är jätte svårt att på våra livet. Jag tror att man kan älskar pengar sen pengar också älskar till man. Förut vi har bra jobb och bra ekonomi men vi tänker inte vår framtiden så att vi alltid tillbringar pengar till dålig sak. Jag måste all människor ska inte hoppa fattiga liv.

 Jag tror att pengar är lika energi för människor. Pengar är viktig för oss men inte jätteviktig. Beror på person och hjärta till EX några person är risk men inte snäll och inte trevlig , andra är fattiga men alltid lust på sina livet och ateister person. För att jag vill ha mellan risk och fattig livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar