söndag 23 februari 2014

Galen gubbe heter Ove

 I dag diskuterade vi om en man som heter Ove och hans familjen.När han var 7år gammal då dog hans mamma.Efter hans mamma dog så levde Ove med sin farsan.Oves pappa jobbade på järnvägen.När Ove var 16år gammal dog hans pappa också.Ove kunde inte fortsätta skolan. Han fick jobba till järnvägen.

 Han hade fyllt 16 år hans pappa dog. När han slutade  vara glad . Han inte trodde på Gud. Han jobbade på järnvägen i fem år. Jag måste när Oves pappa och mamma dog han var inte så gammlar och han har inga syskon. Så han blev jätte ont i hjärta och lite skadar i hjärna. för att han är osocial man.

 Vi diskuterade av Ove och en kompis sade hennes mamma som leka med Ove. Jag tror att några gammlar människor är de tänker samma inte andra person till ex Ove hade alltid problem på köpa data och sina gränna. I världen har många folk som leka med Ove.

 Jag läser den böcker varje dag men jag förstå inte alla ord. I Sverige finns inte Svenska till Burmesiska lexikon så när jag läser den böcker Till ex en sida lång tid av ca 3,4 timmer. Men när alla kompis berättar i klassrummet och Stina också berättar när jag lyssnar och sen jag förstå mera. Så tack till alla kompisar och Stina .
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar