söndag 9 mars 2014

Vi träffar igen med Ove

I dag diskuterade vi och två gäster lyssnade på till oss lexikon. Den två gäster heter Birgitta och hon är rektor på Vuxenutbildning , andra kvinna heter Carina och hon är rektor på SFI.

Ove är ovan att passa barn. Treåringen får Ove att läsa för henne. Sjuåringen är mest irriterad på Ove. Det är jätte spanande sak för mig. Jag måste mera äldre människor de jätte älskar och de pratar med barn. Även gumma eller gubbe älskar inte till er, de också inte recept till annan tror jag.

Och vi diskuterar av Ove och Sonja, Asaad frågar till oss Sonja sitta bredvid med Ove varje dag ,Vad tror ni. Hon är Sonja så hon väldigt intressen av Ove för att sista de gifter med sig varandra. Men andra kvinna istället mot Sonja och jag tror att hon sitta bredvid med Ove . Det är normal eller den plast är sjön och bra på titta på naturen för att hon välja den plats varje dag. Och jag tänker andra sak hon blir sjuk i tjäran bara jag tänker.

Ove och hans svärfar är lika olika humör T ex Ove träffade bara Sonjas pappa några gånger, båda var fåordiga.

Jag vet inte då Vad ska blir Ove framtiden , Tror jag mera spännande fram siden för mig.

2 kommentarer:

  1. Du har fått många information från boken, tror jag. Nu alla ska vara intressant om Ove. Vi förväntar att Ove blir bättre i baksidan.

    SvaraRadera
  2. Thwe Thwe O, jag tycker att det var väldigt spännande att höra sig berätta om kärleken mellan din mamma och din pappa. Att din pappa visar mycket kärlek till din mamma på sitt sätt. Precis som Ove visade Sonja på sitt sätt.

    SvaraRadera