torsdag 18 september 2014

Emma är modig

         Idag gör vi en övning diskussion om all in.Min grupp har 9 elever och vi diskuterar, pratar våra åsikt och berättar lite religion.

         Vi verkar en sak att samma åsikt till Emma. Hon har en principer det är jättesnabb beslut att all sak. För att hon är som lika med orolig person. Rose berättar att Emma är först säger `` Ja``sent "nej". Det är inte bra på samhället. Anna säger att många folk är gömmer till gud. Jag tror att gud måste inte hjälpa på människor. Om man kan får bra livet eller dåligt livet av beror på med mig. Nog om ni umgås med dåligarlivet eller stor problem då följer med till gud vägen. Äntligen du känner lite bättre, lust och nöjd med sitt liv.

         Emma är en kvinnan och modiga person. När hon 7 år börjar tävlar simtävlingen och hon fick En guld vann i Ungdoms SM när hon 14 år.Hon fick den EM guld och hon verkar jätteglad och hon är populär i sitt kommun. Sent hon har fått dåliga sätt för att hon skulle bli fel livet. Hon är inte stilla att sin beslut på sina sätt. Till ex ! " Jag skulle hämta Olivia på förskolan" och hon tänker andra sak " jag måste städa" Jag tror att det är gemensam till olika människor. Andra jag måste Livet är inte stilla ibland törn och ibland lycka också det är gemensam och måste umgås i livet. När vi träffar som sätt vi styr själv för våra liv.

       Jag har läst den "All in" boken jätteintressant av mig.Men jag förstå inte alla ord och minimering .Nu efter vi berättar varandra har jag greppat vad den handlar om . Jag måste läser nästa sidor och försöker igen och vises på måndag.

1 kommentar:

  1. Nu får du två uppgifter av mig.
    1. Rätta denna text och publicera den nya texten.
    2. Lyssna och härma mig som läser din text. Läs upp texten för mig på måndag.

    SvaraRadera